thumbnail

5 vecí, ktoré by mal obsahovať dobrý e-shop

Zakladáš e-shop? Ešte predtým ako ho odovzdáš do rúk developerovi mysli na týchto 5 vecí. Poďakuješ sa nám neskôr.

Title 5 veci eshop
5 vecí eshop text obrázok

1. Nákupná horúčka. Kde inde ako v košíku!

Určite si to už zažil aj v reálnom živote. Keď stojíš na pokladňu a čakáš, kým zaplatíš. Za ten čas ale stihneš hodiť do košíka gumičku do vlasov, bambusové ponožky, žrádlo pre mačku v akcii alebo ručne tepanú tibetskú misu.

Volá sa to aj podpora nákupného správania vo fáze najväčšieho záujmu o produkt.

A keď to funguje offline, prečo by nemalo aj online?

2. Vyhľadávanie, kategorizácia a filtrovanie produktov #musthave!

Ak to nemáš, ako keby si nemal Facebook.

Umožni svojmu zákazníkovi, aby našiel to, čo hľadá – rýchlo, intuitívne a hlavne blbuvzdorne. Inými slovami, keď nenájde, čo hľadá, tak to nekúpi. Prehľadná kategorizácia a filtrovanie produktov je nevyhnutnou súčasťou tvojho e-shopu, pokiaľ chceš, aby tvoj produkt kúpil ten správny zákazník.

3. Poštovné zadarmo!

Na toto skočí každá nákupná slovenská ryba!

Na e-shop pridaj upozornenie, notifikačnú lištu alebo offer bar, ktorý podporí predaj. Napríklad: doprava zadarmo, poštovné zadarmo, doručenie do x,y pracovných dní, vrátenie do x,y pracovných dní, x,y výdajných miest alebo x,y zľava na bambusové ponožky.

5 veci eshop text obrázok 2

4. Vyzývaj k akcii! Vždy a všade.

Hej! Zabudol si si ponožky v košíku! Vráť sa k nám.

Keď zákazník nedokončí objednávku, upozorni ho notifikáciou vo forme krátkeho emailu, alebo upozornenia na webe, že si zabudol svoj nákup v košíku. Rovnako, ako aj počas ďalšej návštevy e-shopu zobraz zákazníkovi produkty s výzvou na akciu, ktoré si pozeral ako posledné.

To, či je podprahovosť legálna si necháme na neskôr.

5. Už nešpekuluj, ale kupuj!

V záverečnej fáze nákupu alebo objednávky musíš štuchúť zákazníka k akcii, aby dokončil nákup. Keď zákazník ide platiť, už ho nič nemôže rozptyľovať. A preto zariaď, aby z dohľadu zmizli všetky upozornenia a podstránky a tvoj web ho presmeroval rovno k platobnej bráne.

A bodka.

To je všetko. Veci, ktoré by mal obsahovať dobrý e-shop je samozrejme omnoho viac, ale ako sa hovorí: Keď hovoríš o všetkom, nehovoríš o ničom.