thumbnail

Nová smernica EÚ ako ďalší náklad pre podnikateľov alebo príležitosť pre rast biznisu?

Podľa Európskeho aktu o prístupnosti pre digitálne produkty a služby (EEA) je každý digitálny produkt určený pre zákazníkov v EÚ od 28.júna 2025 povinný spĺňať určité štandardy prístupnosti.

Čo je prístupnosť?

Prístupnosť znamená použiteľnosť pre všetkých používateľov digitálnych produktov, ktorí by mali byť schopní produkt vnímať, pochopiť, ovládať a prispievať doň. Zapracovanie štandardov zo smernice EÚ by tak malo zjednodušiť život veľkej časti zdravotne znevýhodneného obyvateľstva a to nie len tým, ktorí sa so znevýhodnením narodili, ale aj tým, ktorých zmysly sú dočasne alebo postupne obmedzené napr. prirodzeným stárnutím.

A čo to prinesie Tvojmu podnikaniu?

Trend starnutia populácie obyvateľstva je zrejmý a tak aj Tvoj web bude navštevovať stále viac používateľov, ktorí aj vďaka vyššiemu veku majú problém napríklad so strácaním zraku, sluchu alebo pamäte. Súčasnou investíciou do prístupnosti Tvojho webu pre všetkých, v rámci zapracovania kritérií použiteľnosti, si môžeš zabezpečiť potenciálnu širokú cieľovú skupinu v budúcnosti a využiť túto príležitosť pre rast biznisu.

Aké sú pravidlá pre prístupnosť webstránok?

Existuje niekoľko pravidiel prístupnosti webových stránok a ďalších digitálnych produktov, ktoré zabezpečujú splnenie štandardov prístupnosti a to napríklad:
– správny kontrast farieb, ktorý zabezpečí dobrú čitateľnosť
– možnosť zväčšenia veľkosti písma podľa potreby
– obrázky a videá s textom, resp. titulkami, ktoré zabezpečia prístupnosť aj pre nepočujúcich

Čo by mal spĺňať Tvoj web a ako to zabezpečiť?

Digitálne produkty a služby musia spĺňať normu EN 301 549, čo sú Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) verzia 2.1 úroveň AA. Ak nevieš či Tvoj web spĺňa kritéria prístupnosti, neváhaj a ozvi sa nám, radi Ti s tým pomôžeme!

Kontaktujte nás arrow